Bli kund
Om Inyett

Välkommen till
oss på Inyett

Inyett arbetar med att hjälpa företag och organisationer till förbättrad ekonomisk internkontroll. Med våra digitala tjänster uppmärksammar vi felaktigheter när våra kunder genomför sina betalningar, som våra kunder i sin tur kan agera på.

Betalkontroll är ett problem. Genom vår automatiserade tjänst ger vi ökad trygghet och säkerhet i alla utbetalningar, och hjälper våra kunder att handla av rätt leverantörer. Med hjälp av våra automatiserade tjänster, kan våra kunder ta del av information om Sveriges alla företag, innan de gör affärer med dem, och arbeta med betalningar bakåt i tiden, för att förbättra sin internkontroll som helhet.

Läs mer om tjänsten Inyett

Det finns mycket
som kan gå fel. Tyvärr.

90% av alla anställda i en organisation har möjlighet att göra inköp. Det är inte bara i stora organisationer som det kan vara svårt att ha kontroll över leverantörer och utgående betalningar.

Har ni någon gång betalat samma faktura två gånger? Blivit lurade av blufföretag? Betalat till företag med skulder hos Kronofogden? Anlitat bolag som saknar F-skatt? Eller drabbats av internt bedrägeri?

Momshantering, F-skattfrågor, felaktig information i leverantörsregister och interna bedrägerier är vanliga exempel på faktorer som, utan stöd och rutiner orsakar misstag och felaktigheter. Det är sällan de upptäcks, och ännu mer sällan de åtgärdas. Vi hjälper dig.

Idén

Det började med
en resa till Söderhavet

2009 fick en kvinna i Skåne en felaktig inbetalning på sitt konto från en kommun. När kommunen skulle betala ut de vanliga 3 980:- blev det istället 398 000:-. Kvinnan valde att resa till Söderhavet och spendera en stor del av pengarna. När hon återvände begärde kommunen pengarna tillbaka, men domstolen fastslog att kvinnan "handlat i god tro"!

Så föddes Inyetts affärsidé om säkra betalningar.

Kort om Inyett

Inyett grundades 2009 och sedan dess har mycket hänt.
Här är den korta versionen.

2009 - Inyett grundas

De första tankarna om Inyett tar form ur en vision från vårt geni Johan Henckel. Utmaningen startar som ett projekt genom Lunds Universitet.

2012 - Vändningen

30 kunder i Sverige hoppar på under loppet av 2 veckor. Tankarna om en bra produkt är bekräftade av marknaden och fler och fler ansluter sig.

2015 - 200 svenska Kommuner

Under hösten 2015 arbetar 200 svenska kommuner aktivt i Inyett. Dessutom har flera privata bolag fått upp ögonen för tjänsten.

2016 - Etablering

Under hösten 2016 öppnar Inyett kontor i Göteborg.

  • 2009
  • 2011
  • 2012
  • 2013
  • 2015
  • 2016
  • 2016
  • 2016
Nu
2011 - Tjänsten lanseras

Inyett lanseras för den svenska marknaden, först under namnet Guardian.

2013 - 100 svenska kommuner

I mitten på 2013 får Inyett sin etthundrade kommunkund i Sverige.

2016 - Rekrytering

Flera personer rekryteras för att hinna med den snabba utvecklingen och siktet på nya marknader och utvecklingsmöjligheter i tjänsten.

2016 - Expansion

Den 1 november öppnar Inyett kontor i Oslo, och en ny spännande resa påbörjas på den norska marknaden.