Choose language
Tags1

Automatiserade upplägg av leverantörer och kunder direkt i Unit4 ERP.

Tillsammans med Inyett och våra partners har vi färdiga lösningar för att automatisera processen att lägga upp en ny leverantör eller kund i Unit4 ERP. Det sker via en enkel integration mellan Inyett’s data och Unit4 ERP. Det ger dig som kund högre datakvalitet, minskad risk för manuella fel samt skapar tryggare affärsrelationer. Det sparar även tid och effektiviserar arbetet genom att automatisera processen som annars vanligtvis sköts manuellt. 

Att lägga upp en leverantör eller en kund i affärssystemet är ofta en process som är helt manuell. Man kanske också vill säkerställa att man har rätt information vilket kräver kontroller av olika slag, till exempel att man har korrekta företagsuppgifter, att det gironummer som står på fakturan hör ihop med organisationsnumret, att bolaget faktiskt är registrerat för F-skatt samt att bolaget är en registrerad arbetsgivare. Med hjälp av våra partners automatiserade lösningar kan man genom att ange ett organisationsnummer i Unit4 hämta all väsentlig data via ett knapptryck som läggs in på rätt rader i systemet. Man får en direkt kontroll på: